zaterdag 4 januari 2020

Organiseren voor Dummies!


Een kwinkslag naar de succesvolle boekenreeks over honderden onderwerpen. Dit kwam bij mij boven drijven toen ik een, overigens zeer succesvolle, ondernemer op bezoek had. Hij vertelde dat hij met zijn team een evenement voor ondernemers aan het organiseren was. Altijd leuk als mensen mijn boeiende vak ook willen uitoefenen en ik was nieuwsgierig naar het programma en de status. Na een kwartier vroeg hij of de verwarming lager mocht en of ik toch maar even kon helpen.....

Organiseren is meer dan het geven van een verjaardagsfeestje blijkt maar weet eens. Wat was er aan de hand? De geplande dag van het evenement bleek achteraf toch niet slim gekozen. De website was veel te laat gelanceerd waardoor de ticketverkoop achterbleef. Het verkoopsysteem was opnieuw uitgedokterd, jammer want wij hebben zo een service gewoon op de plank liggen.
De planning van het programma zit zo strak in elkaar dat een toiletbezoek niet eens mogelijk is om maar te zwijgen over het heen en weer lopen tussen de workshops: de deelnemers mogen wel rolschaatsen aan doen......

Natuurlijk gaan we helpen en is het best nog bij te schaven maar hier blijkt maar weer eens uit dat ondanks dat het intern leuk is om te doen het zeker niet sneller gaat en bovenal beslist niet goedkoper is. De interne kosten zijn niet zichtbaar maar wie doet het werk wat blijft liggen en sterker, hoeveel omzet is er gemist omdat de medewerkers niet met klanten bezig zijn geweest?

We hebben wel tips. Dus als jij eraan denkt om een evenement zelf te gaan organiseren en je kunt nog wat advies gebruiken laat dan JA als comment achter, dan sturen we je een handige lijst toe!

Ik ga de verwarming weer wat hoger zetten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten