donderdag 12 april 2012

Marketing aandacht noodzakelijk!

DHL is voor mij altijd een belangrijke leerschool geweest. Steeds werd ons voorgehouden dat in mindere tijden juist veel aandacht aan Marketing en Sales gegeven moest worden. Wellicht de internationale achtergrond van het bedrijf maar het heeft In ieder geval altijd goed uitgepakt.

Wat ik nu om mij heen zie is dat de aandacht in deze economische crisis bij veel bedrijven niet meer op bovengenoemde aandachtspunten gericht is maar meer op kostenreductie, personeels issues en erg naar binnen gericht.

Veel MKB bedrijven hebben ook geen eigen marketingafdeling of marketingmedewerkers. Vaak wordt het erbij gedaan door andere functionarissen maar sneeuwt snel onder in de waan van de dag en aan opvolging van een aktie of continuïteit in acties wordt nauwelijks aandacht besteed.

Steeds meer worden wij betrokken bij dit proces: een aantal marketing acties mede met het bedrijf bedenken op kwartaal of jaarbasis, het in gang zetten ervan en indien van toepassing de opvolging verzorgen. Mooi voorbeeld van onze opdrachtgever Symantec die duidelijk groei in omzet heeft gezien en dus alweer uitkijkt naar de volgende actie!

Motto.....aandacht blijven geven aan uw klanten en potentials maar wel met de juiste opvolging!

Goede zaken,

Trudy Kwik