vrijdag 15 november 2019

Ondernemers....always on the move!


Vandaag is het de dag van de Ondernemer. Geen idee wat ik er zelf van ga meemaken maar ik zie dat Mark Rutte met een aantal ondernemers ontbijt in het torentje en dat kamerleden het land in gaan, dus wie weet bellen zo wel aan.

Ik ben nu 18 jaar ondernemer. Dit betekent niet dat ik anders opereer dan in mijn tijd bij DHL want daar werd ook goed koopmanschap van ons verwacht maar het vangnet is anders . Als zelfstandig ondernemer sta je er gewoon zelf voor, weliswaar met je team en trouwe leveranciers maar het beslismoment ligt toch bij jou en dat is leuk maar ook soms spannend en zwaar. 

Ik hoor vanuit het nieuws dat er meer aandacht moet komen voor alle bedrijven en niet alleen de grote jongens, dat zou mooi zijn!

Door mijn werk kom ik op veel plekken om intake gesprekken te voeren. Ik ga bij voorkeur naar de bedrijven om de ziel van het bedrijf te voelen. Zo was ik bij SPIE die fantastische installaties bouwen, zeer specifiek. Maar ook bij Enrico die de mayo van Jean Baton produceren, geweldig om te zien, te horen én te proeven hoe gedreven zij zijn om iedereen te laten genieten van die truffelsmaak!

Ik onderneem vaak met hart en buik, soms te weinig met mijn hoofd. Daardoor doe ik weleens dingen die wellicht niet helemaal handig zijn maar ik probeer het wel. Wijsheid komt met de jaren en dat hoort ook bij ondernemerschap.

Tegeltjeswijsheid: hij/zij die niet probeert vergist zich maar één keer!

Ik wens alle ondernemers een succesvolle dag! 


Productie team tijdens DDIS mboRijnland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten