zaterdag 9 november 2019

Customer Service verslaafd……..


Ik geef het toe, ik ben echt verslaafd maar hoef niet af te kicken in een dure kliniek in Zuid Afrika. Sterker, ik wil alleen maar meer en hoop met mij ook veel andere mensen. 

Misschien word je wel met het gen geboren maar bij mij is het nog eens extra versterkt toen ik in 1982 bij DHL ging werken. In die tijd nog met sterke Amerikaanse wortels en Customer Service werd er ingestampt zoals wij het ABC leerden. Binnen 3 rings de telefoon aannemen, nee is geen antwoord en alles doen om de klant tevreden te stellen, No matter how!

Ik heb er veel van geleerd, doorgevoerd in mijn bedrijf, en manlief vroeg ik ook harder te lopen om de telefoon sneller op te nemen. Buiten de deur is mijn verslaving soms irritant, althans voor bedrijven en hun medewerkers als er een slechte klantenservice wordt geboden. Voorbeelden genoeg maar ik spreek een ieder er vrolijk op aan. Of het nu gaat als het tafeltje in het restaurant nog smerig is of de kassamedewerkers met elkaar praten ipv met de klant die er tussen staat. Of Transavia die tot op de dag van vandaag na 9 verzoeken nog steeds niet gereageerd heeft op een vraag en later een klacht. Jammer want aan boord doen de collega’s er alles aan om juist te laten zien wat wel een goede klantenbinding is!

Onlangs een geweldige ervaring meegemaakt met medewerkers van BCC en Leen Bakker die heel goed begrepen dat we snel moesten handelen én te maken hadden spullen voor iemand van 87 met Alzheimer, hulde! Maar ik word ook heel blij van nieuwe bedrijven als Picnic en Coolblue. Op een warme, unieke en soms ludieke manier geven de medewerkers een toffe service waar mijn verslaving alleen maar erger van wordt. En daar is niets mis mee toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten