dinsdag 26 maart 2013

Netwerken....live of digitaal?

Netwerken kun je in alle soorten en maten......ontbijtsessies, lunchbijeenkomsten, interessante sprekers bij borrels (of zonder sprekers), zakelijke brainstorms, rally's en nog veel meer! Soms moet je keuzes maken omdat je nu eenmaal niet overal bij kunt zijn, soms ligt de ene groep je beter dan de andere en soms is een financiële keuze ook een afweging.
Vanmorgen was ik te gast bij een BNI chapter, een op een amerikaans leest geschoeid systeem. Ik geloof er wel in maar stap niet in. Geen zin om iedere week om 7 uur present te moeten zijn, ook dat kan een afweging zijn.

Ik vind netwerken leuk, mits er iets extra's is. Borrelen om het borrelen...liever niet. Ik heb genoeg vrienden om dat mee te doen. Leuk juist om te delen waar je mee bezig bent, een probleem met elkaar te bespreken of elkaar te kunnen helpen om een volgende stap te maken.

Digitaal netwerken is ook leuk én een goede aanvulling. Je kunt jouw verhaal delen maar je kunt reageren op reacties van relaties. Ik ben dagelijks verbaasd hoe twijfelend bedrijven zijn over het digitale netwerken, vaak omdat men huiverig is om te delen.

Delen maakt sterker.....toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten