maandag 1 oktober 2012

Het Leidse bloed gaat harder stromen......

Sommige mensen begrijpen er niets van......hoezo worden Leidenaren onrustig na de zomervakantie en al helemaal als de waarschuwingsborden aan de rand van de stad verschijnen?

Er wordt meewarig gekeken als wij het hebben over haring, wittebrood, hutspot.
Als wij zeggen dat we op 2 oktober naar de Taptoe kijken wat altijd een rommeltje is maar dat hoort nu eenmaal.
Als wij vertellen dat we zwalken door de stad op 2 oktober over de kermis en van kroeg naar kroeg. Als wij zeggen dat we 'echte' drie oktober kleding bedenken vooraf.
Als we zeggen dat we op 3 oktober om 06.45 uur bij het Stadhuis staan voor de Reveille en vrolijk meezingen.
Als we vertellen dat mijn moeder voor haar kleinkinderen een euro per week spaart, net zoals mijn oma dat voor mij deed.
Als we vertellen dat we naar de optocht in 5 rijen dik kijken, zelfs al regent het pijpenstelen.
Als we vertellen dat er altijd veel gaten in de optocht zitten maar dat niemand dat erg vindt.
Als we zeggen dat.......ik kan nog heel lang doorgaan maar alleen echte Leidenaren begrijpen het denk ik!

Ik wens iedereen een GOED ONTZET!

Trudy

1 opmerking:

  1. Helemaal raak, niemand van buitenaf begrijpt het, maar het is ook bijna niet uit te leggen.
    Maar daar zijn we nu eenmaal Leidse Glibbers voor.
    Voor jou en je medewerkers ook een Goed Ontzet gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen