zondag 15 september 2019


Media Nerds

Door mijn werk kom ik bij veel bedrijven en mag ik letterlijk regelmatig in hun “keuken” kijken. Dat is inspirerend, ik word daar blij van. Voor de Kennisdag van de Gemeente Leiden heb ik
samengewerkt met Restaurant Sijthoff. Zij verzorgden nl een deel van de lunch. Onlangs ben ik er langs geweest en er ging een wereld voor mij open.

Mensen met een beperking of psychische achterstand krijgen daar de gelegenheid om kennis en ervaring op te doen en hopen op deze manier een plekje in de maatschappij te krijgen, Hiske en Yvonne van Gemiva, samen met een aantal top koks, doen hier hun stinkende best om dit voor elkaar te krijgen.

Zij vertelden mij dat er naast Sijthoff, dus de horeca tak, ook een kwekerij is, een keramiek centrum en een naaiatelier, allemaal met hetzelfde doel. Ik voelde mij een beetje betrapt. Ik wist het niet, misschien wel een klein beetje, en bedacht mij dat ik daar vast niet de enige  in zou zijn.

Ze hebben uiteraard bedrijven nodig die open staan om leerlingen te willen ontvangen en te begeleiden en de bedrijven vinden is niet altijd eenvoudig. Het Koetshuis, Brasserie Park, het Prentenkabinet zijn aangehaakt, en met succes! Maar ze zoeken geen bedrijven die alleen het stempel MVO willen, dat is onvoldoende om het juiste bedrijf te zijn om mensen te willen begeleiden.

Stap 1 is uiteraard om het meer wereldkundig te maken, om de connectie met het bedrijfsleven te krijgen. Nu is er een prachtige documentaire gemaakt maar deze is niet geschikt als promotiefilm.

Dus, om gelijk maar de bekende koe bij de horens te vatten: welke studenten, filmamateurs, filmprofessionals, vloggers, start-ups of weet ik wat willen een filmpje maken van max 30 seconden waar Hiske en Yvonne hun missie mee wereldkundig kunnen maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten