zondag 31 december 2017

Ready for 2018!

Mijn lieve oma Truus zou zich wederom omdraaien. Een vuurwerkverbod of centrale vuurwerkplekken, men is er nog niet uit maar dat er iets staat te veranderen is duidelijk. Hoelang duurt het voordat we het in Nederland voor elkaar hebben zoals in veel andere landen? Ik heb er mixed feelings over. Ik zal het moment van 00.05 uur missen: allemaal aan de deur met een glas champagne en de mannen met een lontje om het vuurwerk af te steken. Mijn opa deed het zo, mijn papa en later Ruud met Freek naast zich. Daarna naar binnen om het nieuwe jaar verder in te luiden en de volgende dag de straat met de hele buurt schoonvegen zoals het hoort.

Maar ik begrijp het wel: op het nieuws worden we gewaarschuwd om wijken in steden te vermijden, traumachirurgen in ziekenhuizen hebben het over oorlogsverwondingen, al nachtenlang worden auto's in brand gestoken en de hulpdiensten en treinen bekogeld met van alles en nog wat. Het beangstigd mij en ik zou willen dat het gewoon weer was zoals toen maar ben realistisch genoeg, dat kunnen we helaas gaan vergeten door een stelletje idioten in veel dorpen en steden, bedankt!

Straks oud & nieuw met de liefsten om ons heen. Kijk even terug maar vooral lang vooruit. Geniet van al het mooie, lieve en leuke wat er is en nog gaat komen. En blijf vooral positief!

En om 00.00 uur? Knal maar een champagnefles open, dat neemt niemand ons af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten