zondag 22 oktober 2017

Hashtags trending

#metoo #Ihave #zijook door de onthullingen in Amerika rollen deze hashtags de hele wereld over. Er is veel over gezegd en geschreven, door vrouwen én mannen. In kranten, talkshows, opiniebladen en op social media. Toch is dit maar een tipje van de deken van ellende, ik weet zeker dat er nog heel veel vrouwen én mannen geïntimideerd worden in delen van de wereld waar geen hashtag bereik is........

Ook ik ben verbijsterd wat de één de ander aandoet maar ook wat de ander de één toelaat om te doen. Of het nu gaat om seksuele intimidatie, geweldpleging of fysieke geweldpleging je hebt het niet te doen maar je moet het ook niet toelaten. Weg met die schuldgevoelens, twijfels of weet ik wat, bijt van je af, geef aan, praat en accepteer niet. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor ik zeggen en ja, dat weet ik. Maar mag ik de ijdele hoop houden dat we mensen weerbaarder maken tegen dit soort praktijken?

Ooit in een ver verleden bij mijn toenmalige werkgever DHL maakte een senior directielid een opmerking die onacceptabel was. Ik heb een hele grote mond gegeven en ben direct naar de directie gestapt. Die meneer werd op het matje geroepen, excuses werden aangeboden en heb daarna een jarenlange goede werkrelatie gehad.

Je kunt dit ook dus laat het niet meer gebeuren, please? Misschien een nieuwe hashtag #jijook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten