vrijdag 27 maart 2020

Elkaar helpen is key!


Ondanks alle sombere berichten en de hele situatie mbt Corona ontstaan er ook fantastische initiatieven. Particulieren schieten de buren te hulp, bedenken leuke ideeën om digitaal samen het leven leuker te maken en thuislesgeefouders (mooi nieuw woord voor Wordfeud) delen hun ervaringen...en hun frustraties en ook die snap ik! Met mijn familie en vrienden hebben we een dagelijkse digitale beeldbijeenkomst van 17.00 -17.30 uur. We praten elkaar even bij, lachen en huilen en proosten op de goede afloop.......

Bedrijven doen er alles aan om in beeld te blijven en daar zijn geweldige initiatieven te zien. Zie net een bakker in Düsseldorf die met een knipoog een wcrol van gebak is gaan maken, klinkt gek maar een beetje lol geeft ook moed. Via digitale bijeenkomsten met ondernemers sparren we over mogelijkheden en de toekomst hoe onzeker deze ook is.

Persoonlijk ben ik blij dat ik mensen kan connecten. Zo heb ik gisteren een zorginstelling kunnen linken aan een bekende bloemenhandelaar en gaan we foodtruckers helpen om hun achterban te laten weten wat zij doen om hun klanten te bedienen. Sarah heeft het initiatief opgepakt om een pagina op de KWIK website te maken waar mensen hun aanbod, vraag of wens kunnen achterlaten, zo kunnen wij proberen relaties met elkaar te koppelen!

Hoorde net een bekende neuropsycholoog zeggen dat we van het IK tijdperk naar het WIJ tijdperk zijn gegaan. Mag ik dan de wens uitspreken dat we dat ook na alle ellende zullen blijven volhouden? Johan krijgt dan toch weer gelijk: alle nadelen heeft ook weer voordelen!

#ikbenthuis #daslief #covid19





Geen opmerkingen:

Een reactie posten