woensdag 10 oktober 2012

Wereld van morgen is anders dan die van vandaag!

Niemand ontkent het, de wereld verandert waanzinnig snel en ook onze manier van zaken doen. In de evenementenbranche was het gebruikelijk dat een buro aan boord gehaald werd, een concept ontwikkelde en dit uitrolde binnen de organisatie of de markt. Ik heb al eerder verteld dat dit niet meer aan de orde is. Meer en meer worden evenementenburo's gevraagd om een co-productie te verzorgen samen met de organisatie en haar medewerkers. En ik hoef niemand uit te leggen dat dit eigenlijk veel leuker is! Een mooi voorbeeld van zo'n samenwerking was onlangs voornhet LUMC en de Gemeente Leiden inzake JOGG.

Ook zien wij een verandering in relatiemarketing activiteiten. Als bedrijf moet je aangehaakt blijven bij relaties en klanten. Het is duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande relatie te behouden. Dit vertelde Jay Curry al jaren geleden....Get them in and move them up, de Customer Marketing piramide. Toch in de gekte van de dag wordt dit nog weleens vergeten en zien we de klant uit de lekkende emmer stromen.

Om klanten te ondersteunen hebben wij een nieuw product gelanceerd, een abonnement met heldere taken en een uurtarief. Op deze manier weet de klant vooraf wat we kunnen doen en wat we ervoor betaald krijgen. Zaken als het ondersteunen om samen een jaarplan voor relatiemarketing activiteiten op te stellen, bedrijven te benaderen om ergens aan deel te nemen, ondersteunen bij registratie maar ook het nabellen van een bestand. Zo stellen wij op deze manier het jaarplan op voor Villa HBK en rollen wij dit deels uit maar verzorgen ook Round Table sessies voor Symantec of maken een planning voor de lancering van een nieuw product.

We komen graag eens langs om te sparren maar op de tariefkaart op de website wordt het allemaal ook heel duidelijk uitgelegd....... http://www.kwik.eu/tariefkaart/  

Fijne dag!

Trudy 

maandag 8 oktober 2012

The place to be......

Voor mij wordt het jaar in 2 stukken gedeeld en dat is direct ook de locatie waar ik het liefst ben!
Lente en zomer zoveel mogelijk in Fryslan, herfst en in de winter in mijn hometown Leiden.
Is de splitsing zo helder? Nee, natuurlijk niet maar een voorkeur is het zeker.......

LEIDEN: Van de week werd ik geïnterviewd en toen werd er gevraagd wat mij zo trots maakt op onze stad. Niet zo moeilijk, welke stad heeft nu een eigen volkslied en hebben we dat vorige week meermalen uit volle borst meegezongen? Waar wordt er toch zo gemopperd op van alles, maar o wee als je aan de stad komt kom je aan de Leienaar! En liep ik onlangs op de zaterdagmarkt en hoorde ik een Amerikaan, vermoedelijk een expat, uitleggen dat dit de 'best Market' was die hij kon bedenken!
Ik werk veel in andere plaatsen maar nergens wordt een stad zo omarmd door zijn inwoners en staan we ervoor als een huis!

FRYSLAN: Negen jaar geleden kregen wij de kans om daar een stek over te nemen. Iedereen verklaarde ons voor gek. Wij als stadse mensen, in the middle of nothing aan de andere kant van Nederland? Ja, en het is werkelijk de beste beslissing geweest die wij ooit hebben kunnen nemen. Ja, het ligt wel op 1,5 uur rijden terwijl iedereen denkt dat je dagen onder weg bent. Ja, het is inderdaad een dorp met alleen een kerk en een café maar wel met heel veel water om ons heen. Ja, die Friesen zijn soms wat stug maar zij hebben ons wel warm omarmd als tijdelijke bewoners.

Is de scheiding zo scherp? Nee, wees niet bang, alle hoogtepunten in het voorjaar en in de zomer pakken we in Leiden heus mee maar dan snellen we naar Fryslan waar we ons onderdompelen in de Friese gewoontes en herboren terugkomen in de stad!

Juhhhh.......Oant gau!

Trudy