Een kwinkslag naar de succesvolle boekenreeks over
honderden onderwerpen. Dit kwam bij mij boven drijven toen ik een, overigens
zeer succesvolle, ondernemer op bezoek had. Hij vertelde dat hij met zijn team
een evenement voor ondernemers aan het organiseren was. Altijd leuk als mensen
mijn boeiende vak ook willen uitoefenen en ik was nieuwsgierig naar het
programma en de status. Na een kwartier vroeg hij of de verwarming lager mocht
en of ik toch maar even kon helpen.....
Organiseren is meer dan het geven van een
verjaardagsfeestje blijkt maar weet eens. Wat was er aan de hand? De geplande
dag van het evenement bleek achteraf toch niet slim gekozen. De website was
veel te laat gelanceerd waardoor de ticketverkoop achterbleef. Het
verkoopsysteem was opnieuw uitgedokterd, jammer want wij hebben zo een service
gewoon op de plank liggen.
De planning van het programma zit zo strak in elkaar dat
een toiletbezoek niet eens mogelijk is om maar te zwijgen over het heen en weer
lopen tussen de workshops: de deelnemers mogen wel rolschaatsen aan doen......
Natuurlijk gaan we helpen en is het best nog bij te
schaven maar hier blijkt maar weer eens uit dat ondanks dat het intern leuk is
om te doen het zeker niet sneller gaat en bovenal beslist niet goedkoper is. De
interne kosten zijn niet zichtbaar maar wie doet het werk wat blijft liggen en
sterker, hoeveel omzet is er gemist omdat de medewerkers niet met klanten bezig
zijn geweest?
We hebben wel tips. Dus als jij eraan denkt om een
evenement zelf te gaan organiseren en je kunt nog wat advies gebruiken laat dan
JA als comment achter, dan sturen we je een handige lijst toe!
Ik ga de verwarming weer wat hoger zetten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten