Media Nerds
Door mijn werk kom ik bij veel bedrijven en mag ik
letterlijk regelmatig in hun “keuken” kijken. Dat is inspirerend, ik word daar
blij van. Voor de Kennisdag van de Gemeente Leiden heb ik
samengewerkt met Restaurant
Sijthoff. Zij verzorgden nl een deel van de lunch. Onlangs ben ik er langs
geweest en er ging een wereld voor mij open.
Mensen met een beperking of psychische achterstand krijgen
daar de gelegenheid om kennis en ervaring op te doen en hopen op deze manier
een plekje in de maatschappij te krijgen, Hiske en Yvonne van Gemiva, samen met
een aantal top koks, doen hier hun stinkende best om dit voor elkaar te krijgen.
Zij vertelden mij dat er naast Sijthoff, dus de horeca
tak, ook een kwekerij is, een keramiek centrum en een naaiatelier, allemaal met
hetzelfde doel. Ik voelde mij een beetje betrapt. Ik wist het niet, misschien wel
een klein beetje, en bedacht mij dat ik daar vast niet de enige in zou zijn.
Ze hebben uiteraard bedrijven nodig die open staan om
leerlingen te willen ontvangen en te begeleiden en de bedrijven vinden is niet
altijd eenvoudig. Het Koetshuis, Brasserie Park, het Prentenkabinet zijn
aangehaakt, en met succes! Maar ze zoeken geen bedrijven die alleen het stempel
MVO willen, dat is onvoldoende om het juiste bedrijf te zijn om mensen te
willen begeleiden.
Stap 1 is uiteraard om het meer wereldkundig te maken, om
de connectie met het bedrijfsleven te krijgen. Nu is er een prachtige documentaire
gemaakt maar deze is niet geschikt als promotiefilm.
Dus, om gelijk maar de bekende koe bij de horens te vatten:
welke studenten, filmamateurs, filmprofessionals, vloggers, start-ups of weet
ik wat willen een filmpje maken van max 30 seconden waar Hiske en Yvonne hun
missie mee wereldkundig kunnen maken?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten